понеделник, 24 март 2014 г.

Споделено от теленовелите: Открадваш вниманието

Последните три издания от рубриката "Споделено от теленовелите" ще видите тази седмица в понеделник, вторник и четвъртък.

 Виктор Камара обвинява Лаура Сапата, че използва някои трикове, за да може камерата и светлината да отразяват по-добре нея на снимачната площадка. Виктор: "Актьорите винаги трябва да улавят по-хубавата си страна. Някои от колегите ми все отиваха назад". Според Виктор Камара, в общите им сцени Лаура Сапата се движела все назад, оставяйк и Виктор почти в гръб към камерата, затова и той трябвало да се движи назад, а тогава Лаура отново вървяла назад. Един ден Виктор избухнал и й казал няколко думи. Виктор: "Казах й 'колежке, мила, ако
 продължим така ще излезем от снимачната площадка през вратата, започнахме тук и сега сме толкова назад'. На мен не ми пукаше, че ме караше да се въртя, но не мога да обърна гръб на камерите". Когато Лаура Сапата разбира за думите на Виктор Камара, отговаря следното: "Представи, не. Аз бях много важна героиня в историята. Винаги бях в епизодите. Този трик, за който говорите, е трик на старите актьори. Аз не съм способна да направя нещо подобно, но най-вече нямам такава необходимост. Когато в една теленовела си третият най-важен след протагонистите". Виктор Камара: "Аз бях баща на Кариме Лосано, а Кристиан де ла Фуенте беше половинката й в историята". Двамата актьори говорят за участието си в "Мечтите са безплатни ("Soñar no cuesta nada"). 
 По тази тема за Лусия Мендес се твърдят доста неща... някои са истина, други не. Едно от нещата е, че Лусия изисква по договор във всяка серия да има много сцени в близък план на лицето й. В началото на кариерата си Габриел Порас имаше кратко участие в "Три пъти София" ("Tres veces Sofia"), протагонизирана
 от Лусия Мендес, и Габриел е чувал коментари за предполагаемите близки планове, които изисквала Лусия. Габриел: "Чувах клюки, всеки слуша клюки, че ако нямало много близки планове, нямало да снима. Но се твърди и за Андрес Гарсия и за много други хора. Но това са слухове, не мога да ви кажа нищо сигурно, не знам".
 Но защо е толкова важно камерата да снима лицето на протагонистите отблизо? Защо искат толкова много близки планове? Лусия Мендес: "В началото на кариерата ми лицето ми беше доста впечатляващо. Да, трябва да се види, че имаш хубаво лице. В началото на кариерата ми, да, исках го". Карен Сентиес работеше с
 Лусия в "Три пъти София" ("Tres veces Sofia") и нея камерата никога не я е давала толкова отблизко, както са правили с Лусия. "Разбира се, при мен нямаше близък план, както при нея, а имах доста сцени с Лусия. И камератаме снимаше до средата, не ми е давала само лицето". Карен е работила и с Андрес Гарсия в "С
 цялата душа" ("Con toda el alma") и изисквал да има много сцени с близък план на лицето му. Карен: "Разбира се, това го имаше в договора му, по няколко пъти в сцена". Рубен Серда също е чувал, че Андрес е изисквал доста такива сцени. Рубен: "Има актьори, които искат по доста сцени с близък план. Като правим сцена ми казват по колко клоуз-ъп искат минимум".


Най-важният персонаж в една теленовела е протагонстката. И когато една актриса е протагонизирала няколко успешни новели, може да си позволи лукса да постави много изисквания. Такъв е случаят на Едит Гонсалес. Когато работеше в "Есперанса" ("Nunca te olvidaré"), операторите и осветителите
 никога няма да забравят как прекарвали всекидневно час и половина в настройване на светлината и камерите по начин, по който изпъква красотата на Едит. Нюрка Маркос: "Едит пристигаше сутрин в гримьорната с качулка, никой да не я види. Трансформацията траеше три часа". Освен забавянето 
заради грима, снимките се забавяха и докато операторите нагласят час и половина камерите така, че Едит да изглежда перфектна при всяко излизане. Серхио Каталан: "Винаги като пристигахме, трябваше да чакаме към час-час и половина, докато нагласят нещата за Едит, на нивото на Едит, следователно, който друг
 хване, хване". Правили са всичко това за Едит, докато тя е била на снимачната площадка. Серхио: "Да, тя седеше там и нагласяха камерите откъм цветове. Губехме време само тя да се вижда добре, но се получи, тя изглеждаше страхотно. Мъжете не ни интересуват много тези неща".